keskiviikko 21. marraskuuta 2018

Norjan näyttelyreissu 15.11. - 18.11.2018

Sawo show -näyttelyssä mietimme Haadeksen omistajan Annan kanssa, että pitäisikö sitä Norjan sertiä mennä kokeilemaan Norjan voittajanäyttelyihin, kun ei Tromssassa sitä sertiä napsahtanut kummallekaan. Tiesimme, että Pohjoismaiden voittajanäyttelyssä tuomarina oleva Arja Koskelo on tykännyt molemmista uroksistamme.
Siitä se sitten muotoutui reissumme, kun vielä Mariannekin halusi tulla mukaamme. Ajatuksena oli, että hän ottaisi Oodin mukaan ja jos sitten sattuisi tulemaan tärppipäivät reissussa, niin nuoret olisivat silloin lähellä toisiaan😏

En saanut enää varattua meille iltalaivaa, joten tietoisesti otimme tiukemman aikataulun ja lähdimme torstaina aikaisin aamulla reissuun. Anna nappasi meidät kyytiin Huittisissa ja Marianne hyppäsi kyytiin Onnelin kanssa Aurassa. Oodi ei voinutkaan tulla mukaan, kun sillä oli Nanon 3-viikkoiset pennut...

Laivamatka meni hyvin ja siellä pääsi huilaamaan ennen pitkää ajomatkaa Tukholmasta Osloon. Sinne ajoimme parin pysähdyksen taktiikalla 😃

Scandic Helsfyriin saavuimme vähän puolen yön jälkeen.
Nano löysi kivan makuupaikan
Se oli oikein mukava hotelli. Meidän tuurilla (Murphyn laki...) kooikkerikehän oli merkitty alkavan klo 9 ja peläten kovaa ruuhkaa lähdimme hyvissä ajoin näyttelypaikalle. Vähän oli väsynyt olo mutta mietin vaan kuinka väsynyt olo meidän kuskilla Annalla oli, toisaalta kaipa nuo nuoret jaksaa paremmin kuin me vanhukset... Ja Anna olikin oikein kokenut matkaaja, itseä hirvitti, en olisi tosiaankaan suostunut ajamaan siellä!

Dog4All näyttelypaikka oli piiiitkä kompleksi halleineen:

Näimme ja tutustuimme siellä joihinkin kooikkeriomistajiin ja kooikkereihin. Juttelin tanskalaisen kanssa, hän oli myös hakemassa Norjan sertiä viikonlopulla.
Sitten kehä jo alkoikin, tuomarina siis Arja Koskelo. Ei ikinä voi tietää, mitä tapahtuu ja millä tuulella tuomari on, joten jännitin kyllä aika lailla 😀
Valioiden kilpasarjassa Arja sitten valitsi Nanon parhaaksi ja sitten vielä parhaaksi urokseksi! Ja Haades oli hienosti toinen 😊
Onnelikin sai ERI ja SA sijoittuen PN4, hieno suoritus, kun se kuitenkin oli vähän bikinikunnossa...

ROP-kehässä tuoamri alkoi avata VSP-ruusuketta siinä vieressäni ja hauskasti tokaisi siinä, että älä nyt pelästy, hän vaan avaa tämän ensin. Ja niin siinä sitten kävi, että Nanosta tuli ROP!!!!!

Siinä kuvia otettaessa tuomari vielä kysyi, mikä tämä koira on nimeltään ja kysyi onko hän arvostellut tätä ennen. Vastasin hymyillen, että kyllä olet Messarissa antanut tälle tittelin 😊
Emme jääneet isoon kehään, koska olimme aika väsyneitä ja päivästä olisi tullut kovin pitkä ja kuulimme sitten vielä lauantaina, että isot kehät olivat olleet ainakin tunnin myöhässä.

Kuvan mahdollinen sisältö: 3 henkilöä, hymyileviä ihmisiä, ihmiset seisovat

Nanon arvostelu: ROP, Nordic sert, CAC -> POHJ & NO MVA, Pohjoismaiden voittaja-2018
"4y - Beautliful head. masculine. Lovely expression and dark eyes. Needs better forecheast. Good bone. Little short in neck. Lovely topline. Ex colour. A little up to size. Ex movement. Keeping correct straight topline. Ex carrige. Well balanced overall expr. Tip top condition. Nice caracter"

Lähdimme hotellille, kävimme siellä syömässä ja sitten huilasimme koko illan ja yön. Lauantaina aamulla ei tarvinnut onneksi lähteä niin aikaisin, joten saimme syödä ruhtinaallisen aamiaisen hotellilla.
Norjan voittajanäyttely oli lauantaina ja kooikkerikehän aloitti pennut klo 11 ja muut klo 12.
Ennen kehää piti vähän liikuttaa Nanoa ja yhtäkkiä huomasin siellä agilitykentän. Päästiin sinne kokeilemaan ja Nanohan meni aivan upeasti, pujottelunkin, vaikka oli aivan uusi paikka. Olipa upeaa että päästiin menemään siellä vähän agilityäkin!

Tuomarina oli Gitte Finnich Pedersen, Tanska. Hän kyllä muuten tykkäsi Nanosta, mutta arvostelun mukaan oli liian leveä, eikä Nano kyllä oikein hyvin mennyt kehässä, kun ei ollut maukasta lihapullaa, niin nokka oli liian tiukasti maassa. Nano kuitenkin sai ERI ja SA ja tuli PU4. Haades sai ERI muttei SA:ta. ROP oli tänään tanskalainen nätti kooikkeri.

Nanon arvostelu:
"Kraftig maskulin hann, fint uttrykk, prima ører. god brystdybde, deilig benstamme, velvinklet kne, god stabilitet, beveger seg godt men utmerket haleføring, gode bukser men litt for bredt og åpen fremme"
Käännettynä ehkä jotenkin näin:
vahva maskuliininen uros, mukava ilme, hienot korvat. hyvä rinnan syvyys, hyvä luusto, hyvät kulmaukset, tasapainoinen, liikkuu hyvin, erinomaisella hännänkannolla, hyvät takaliikkeet mutta hieman liian leveä ja avoin edestä"

Onneli sai tänään EH:n. Annan basenji Hurma pärjäsi tänään upeasti saaden juniorivoittajatittelin ja ollen vielä PN2, mahtavaa 😃
valionarttukehä

Norjan voittaja ROP & VSP

Ja niin oli näyttelyt meidän kohdalta ohi ja alkoi pitkä ajomatka kohti Tukholmaa. Menimme alkumatkan vähän eri reittiä, jolloin näimme aika hienoja maisemia.

Saavuimme hotellille Scandic Skärholmen noin puoli kymmenen aikoihin eli ihan kivaan aikaan pääsimme unten maille. Aamulla piti lähteä aikaisin, joten saimme aamiaiseväät hotellista mukaamme 😋
Laiva lähti aamulla klo 07:10 ja saapui Turun satamaan klo 19:15. Eipä siellä laivassa paljon muuta tullut tehtyä kuin että käytiin syömässä, kolmeen kertaan Nanoa ulkoiluttamassa (se yllättäen kakkasi ihan sille asialle varattuun laatikkoon, olisi varmaan pitänyt oikein ottaa kuva, että on tämä sitten joskus mahdollista 😏

Matka jatkui Auraan ja sieltä Huittisiin, jossa meitä oli vastassa Japi ja Merlin ja kotona puoli kymmenen aikoihin, väsyneenä mutta onnellisena ja iloisena siitä että olin sopinut pitäväni vielä kesälomapäivän maanantainakin. Ja silloin mentiinkin katsomaan pentuja!!!!!

Matka oli ikimuistoinen ja olen tuhannesti kiitollinen Annalle, joka jaksoi ajaa koko pitkän matkan ja kiitokset molemmille hyvästä matkaseurasta! Oli tosi kiva reissu 😄😄