keskiviikko 13. maaliskuuta 2013

Agilityn hurmaa

Eilen illalla olin varannut RKS:n Panelian hallilta yksityistunnin ja menimme sinne Reijan ja Annen (Rianna & Peter) kanssa treenaamaan.
Anne laittoi hyppy-putkiradalle jopa 16 estettä ja mietin, että mitenköhän mahtaa mennä, kun ei olla ikinä yritetty tällaista. Treenit kun ovat olleet muutaman esteen pituisia.
Ajattelin, että jos pieleen alkaa mennä, niin mennään sitten osissa.
Yllätys oli todella iso, kun menimme radan eka kerralla alusta loppuun asti ja oikein!!! Reija avitti alussa pitämällä Merliniä lähdössä, ettei minun tarvinnut murehtia tällä kertaa sitä odottamisongelmaa ja jossain vaiheessa (totta kai) olin myöhässäkin, mutta täytyy sanoa, että rata meni hienosti.
Sitten sain todella hyviä vinkkejä mm. putkesta pois tulosta ja siitä, etten minä ehdi mennä niin lähelle kaikkia esteitä, pitää luottaa koiraan. Oli tosi kivat treenit ja oli kiva katsella Riannan ja Peterin menoa radalla.
JA... kokeilimme keinua ekaa kertaa. Onneksi oli Anne opettajana että heti alkaa oikealla tavalla. Olen tuota keinua murehtinut, kun sitä ei olla menty lainkaan ja tiedän, että siihen menee pitkä aika ennenkuin se on valmis. Kyllä helposti saa laskea puoli vuotta ainakin sen kanssa. Onneksi sen harjoittelu saatiin nyt aloitettua, niin on jotain mahiksia joskus päästä jopa kisaamaan...
On minulla hieno nopea agilitykoira!

Eilen facebookissa kyseltiin ilmoittautumisia juoksuratatreeneihin vieheen perässä. Minähän ilmoitin heti halukkuuteni Turun treeneihin. Merlin kun on aivan innoissaan jos saa juosta punaisen valopisteen perässä, mutta siitä on vaan niin kovasti varoiteltu, että ollaan pidetty sitä hauskuutta minimissä n. kerran viikossa. Mutta siitä Merlin tykkää ihan hirveästi, ja kun on nopea, voi tuo ratajuoksu olla aika mielenkiintoinen kokeilu. Minä hölmönä olen tähän asti luullut, että tuo homma on vain vinttikoirien juttu. No kaikkea sitä oppii.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti