maanantai 10. huhtikuuta 2017

Tallinn Winner 2017 näyttely 9.4.

Täytyy tunnustaa, että pikkasen oli perhosia vatsassa, kun 8.4. lauantai-aamulla aikaisin lähdimme ajelemaan kohti Helsinkiä. En ole ikinä ennen ajanut kotoa Länsisatamaan, en ole ajanut autoa laivaan enkä missään nimessä ole ennen ajanut Tallinnassa. Mutta nyt ajattelin, että jos muutkin siinä onnistuvat, niin miksen minäkin.
Valitsimme klo 10:30 lähtevän laivan Megastar siksi, että ehtisimme ihan ajan kanssa tutustumaan Lee apartments huoneistoon ja käymään vaikka meren rannalla lenkillä.
Vähän mietitytti myös tuo majoitusvalinta, mutta ajateltiin, että sitten sen näkee.

Matka sujui oikein hyvin, laivalla kun oli autotallipaikka, niin voitiin käydä kurkkaamassa koiria ja sitten loppuajan oltiin autossa odottamassa. Tallinna vähän hirvitti, mutta ihan hyvin meni matka huoneistolle. Isännälle piti soittaa 30 min ennen saapumista ja soitin hänelle ennenkuin haettiin sapuskaa Rocca al Maren Mack Donald'sista. Lupasi tulla 20 min kuluttua. Siellä pihalla jouduttiin sitten odottamaan toisenkin soiton jälkeen vielä eli pihalla odoteltiin yhteensä tunti. Vastapäätä oleva naapuri tuli siihen juttelemaan ja sanomaan että ollaan ihan oikeassa paikassa ja jutteli tien asukkaista, siellä mm. asunut YK:n ja Tanskan suurlähettiläät. Ja oli kyllä upeita lukaaleja, huh huh!
Kuulemma on nykyisin todella rauhallinen tie ettei tarvitse pelätä varkaita.

Huoneisto oli oikein mukava, tilava ja omalla keittiöllä, joka oli tosi kiva juttu. Illalla lämmitettiin jauhelihakiusausta ja juotiin teetä. Aamulla saatiin syödä teen kansa voileipiä. Reija kun ei hotellissa syö aamiaista, niin tämä oli oikein kiva vaihtoehto. Sen lisäksi että oli jääkaappi, jossa koirien näyttelynamit (sian sydänpalat) pysyivät hyvinä.

Sitten käytiin kurkkaamassa Suomenlahtea :)
olin mäkin siellä :)

Aamulla ei ollut mitään kiirettä lähteä Saku-hallille, koska kooikkerit olivat vasta toiseksi viimeinen rotu. Mutta koska minä nyt haluan olla aina varmasti ajoissa, niin lähdettiin ajamaan klo 11 aikoihin.
Saku-halli oli taas (kuten aina) tosi täynnä ja ahtaat väylät, mutta kyllä sinne silti mukaan mahtui.
Ehditiin ennen kehää jutella tuttujen kanssa ja sitten olikin kehä. Mufi oli kyllä oikein nätti ja ajattelin että kyllä siinä on kova vastus. Ja niin siinä kävi, että Mufi voitti tällä kerralla -> TLNW-17 (Onnea!) ja Nano oli toinen saaden ERI ja SA. Koska Mufi on jo EE MVA, niin Nano sai sertin ja varacacibin. Näin Nanosta tuli EE MVA :) Ja periaatteessa tuo vara-cacib muuttuu cacibiksi, koska Mufila on juuri tulossa vahvistus C.I.B tittelistä.

Nanon arvostelu, tuomari Linda Jürgens, Viro: ERI SA, PU2 SERT VACACIB -> EE MVA (vapaasti käännetty virosta englanniksi)
"excellent type, good size. Correct format and bone structure. Masculine, typical to breed head. Teeth ok. Typical to breed upper line. A bit loose elbows. Moves with energy, and freely. Coat with correct structure, beautiful color."

Nano tuore EE MVA
En sitten muistanut hakea serti-palkintoa...

Vähän pelättiin, mitä Nappi tuumaa maassa tutkimisesta, mutta ihan turhaan, Nappi oli oikein mallikkaasti tutkimisen ajan ja niinse sai ERI muttei SA, joten ei päässyt paras narttu-kehään. Pikkasen se jäi harmittamaan, mutta toisaalta, kun kilpailijana oli tosi kaunis Oili, niin tiesi, että sinne kuitenkin serti menee, joten ei sillä ollut niin väliä.

Napin tyylinäyte

Ja kyllä paras koira voitti tällä kerralla eli Oili oli ROP tullen siten sekä TLNW-17 että EE MVA, onnea sinne!