tiistai 19. kesäkuuta 2018

Tromssa KV 17.6.2018

Tänä kesänä oli ajatuksena, että mennään metsästämään noita sertejä lännestä päin, varsinkin kun King Toursin kyytiin pääsi Porista.
Suuntana siis ensin Norja. Tuomarina piti olla Arne Foss, mutta valitettavasti siellä tuli tuomarimuutos Marja Talvitieksi. No rahoja ei saa takaisin, joten matkaan peläten pahinta ja toivoen parasta.

Matkaan lähdettiin lauantaina heti keskiyön jälkeen ja perillä hotellilla olimme klo 20 Suomen aikaa.
Bussimatka oli pitkä, mutta onneksi oli ihan sopivin välein pikku pausseja niin siitä selvittiin. Nano & Nappi olivat oikein mallikkaasti koko matkan ajan.

Tampereen jälkeen valitettavasti osuttiin peuraan 😢 päästiin silti jatkamaan matkaa...

Kun pääsimme Norjan puolelle, niin aika pian alkoi sataa vettä. Maisemat olivatkin sitten jo jotain muuta kuin meillä päin!

Hotelli Lyngskroa oli ihan kiva, vaikka olikin vähän pienet huoneet. Syötiin ja sitten nukkumaan ja aamulla klo 04:45 herätys...

Kisapaikalla Tromssassa laitettiin heti paikoilleen teltta, kun vähän sateli. Lauantaina siellä oli ollut oikein myrsky ja oltiin jopa jouduttu siirtämään näyttelyn aloittamista, koska teltat kaatuilivat. Onneksi sunnuntaina oli parempi ilma ja sadekin lakkasi ennen kehää. Saatiin telttaan juttukaveriksi Mari espanjanvesikoira Sissin kanssa 😊

Sitten kehät jo alkoivatkin. Siellä oli 5 urosta eli Jaanan Toivo junnuissa, ainoa norjalainen ja Ritvan kasvatti AVOissa, Nano ja Haades olivat valioissa.
Tuomari ei tykännyt isoista ja Nanostakin sanoi, että on ihan maksimikokoa. Ja koon takia hävisi norjalaiselle, joka oli hyvän näköinen sekin 😊
Nartuissa oli Jaanan Linda junnuissa ja Ritvan Aia ja Nappi valioissa. Ritvan Aia voitti nartut. Napilla ja Lindallakin koko haittasi, Linda PN2.
Norjalainen uros oli tällä kerralla ROP eli suomalaisista vain Ritvalla oli kotiin viemisenä VSP ja serti, onnea heille 👍
Eivät pärjänneet muutkaan bussilaiset Talvitien arvostelussa.
Pikkasen jäi kyllä harmittamaan, mutta eipä näille vaan voi mitään. Tuomari oli kyllä hyvin asiallinen ja käsitteli koiria oikein hyvin.
Reissu oli kyllä kokemisen arvoinen 😊

Nanon arvostelu / Marja Talvitie VAK1 PU2 VA-SERT VA-CACIB
"big, strong boy, should have bit wider skull for his size, excellent earrings, good neck, topline and tail, good texture on coat but not in best condition, moves well and shown in excellent muscle condition, hope he would be one size smaller"

Napin arvostelu: ERI
"big girl, very good type, little narrow skull, good ears and earrings, very good neck, topline and tail, enough angulated in front and behind, good texture but not in full condition, moves well"

Sain kulutettua loput Norjan kruunut ostoksiin ja siellä sai maksettua joissakin paikoissa kortilla niin söimme hampparit ja hyvää torttua, nam!

Kisapaikalta kuvia:

Sitten kotia päin, maisemat olivat mahtavia!!!

Tromssa

ja saatiin nähdä myös yötön aurinko - oli niin valoisaa koko yön 😄